Späť

Zabojujte proti vysokému cholesterolu!

Pridané: 27.05.2017 05:27:46

27 Máj 2017

Zabojujte proti vysokému cholesterolu!

Cholesterol je dôležitou súčasťou organizmu, nevyhnutnou na tvorbu žlčových kyselín, vitamínu D, pohlavných hormónov. Nachádza sa v dvoch formách: HDL „dobrý" a LDL „zlý" cholesterol. Prečo vysoký cholesterol predstavuje nebezpečenstvo vzniku srdcovo-cievnych ochorení?

Pri nadbytku cholesterolu LDL sa jeho estery ukladajú na stenách ciev, vznikajú nánosy, ktoré zužujú ich povrch. Cievy strácajú pružnosťpriechodnosť, čím sa zvyšuje riziko srdcovo-cievnych ochorení. Stanovili vám vysokú hladinu cholesterolu? Nemusíte ihneď siahať po liekoch. Úpravou stravovania ju zásadne ovplyvníte. Spoznajte svojich potravinových pomocníkov v boji proti cholesterolu LDL.

 

VLÁKNINA obmedzuje vstrebávanie cholesterolu zo stravy živočíšneho pôvodu. Doprajte si ovsené vločky, obsahujú vysoké množstvo vlákniny, minerálov a beta-glukánu, ktorý má blahodarné účinky – významne znižuje hladinu „zlého" cholesterolu LDL. Vedecké štúdie dokazujú, že pravidelná konzumácia ovsených vločiek už po 6 týždňoch zníži o 5,3 % hladinu cholesterolu LDL.


AVOKÁDO dodá vášmu organizmu toľko vlákniny ako jeden plátok celozrnného chleba. Vedci zistili, že avokádo obsahuje beta-sitosterol (prírodná látka znižujúca krvný cholesterol). Konzumácia avokáda je výborná prevencia voči srdcovo-cievnym ochoreniam. Bohaté zastúpenie draslíka a horčíka upraví aj váš krvný tlak.

 

Avokádom proti zvýšenému cholesterolu a srdcovým ochoreniam

 

STRUKOVINY. Ich konzumácia, ¾ šálky strukovín denne, znižuje hladinu cholesterolu až o 5 %. Účinným bojovníkom proti vysokému cholesterolu je hlavne fazuľa. Obsahuje vlákninu a saponíny, ktoré na seba v čreve naviažu cholesterol. Ten sa nevstrebáva, ale vylučuje sa z tela von. Fazuľa neobsahuje skoro žiadne tuky.


POZOR NA TUKY. Sú základom energie a predstavujú nevyhnutnú súčasť zdravého stravovania. Zamerajte sa na druh tukov, ktoré prijímate.

• Maslo, bravčové mäso, tučné mliečne produkty sú zdrojom nasýtených mastných kyselín, ktoré zvyšujú hladinu cholesterolu v krvi a z veľkej časti samy obsahujú cholesterol.

• Tučné ryby, losos, makrela, sardinky sú cenným zdrojom omega-3 mastných kyselín. Znižujú množstvo rizikových lipidov v krvi, a tým aj výskyt zrazenín (hlavná príčina infarktu). Ak chcete byť zdraví ako rybička, naservírujte si porciu 2 – 3-krát týždenne.

 

Lososom na tanieri prospejete svojmu srdcu

 

TANCUJÚCA HUBAMaitake (sírovec). Vedecké štúdie dokazujú schopnosť Maitake znížiť hladinu zlého cholesterolu a lipidov v krvi. Je účinná aj v prípade, že sa do vášho organizmu dostáva strava obsahujúca nadmerné množstvo tukov. Výrazne znižuje obsah cholesterolu aj v pečeni. Tancujúca huba posilní váš energetický systém a odstráni príznaky chronického únavového syndrómu.


HUBA CHAGA. Tisíce rokov je uctievaná v Ázii ako „dar od boha". Magická huba obsahuje vysoké množstvo kyseliny betulínovej, ktorá štiepi cholesterol LDL v krvnom riečišti. Podporuje odstraňovanie toxínov z tela a dodá vašej pleti mladistvý vzhľad a farbu.


Vysoký cholesterol nebolí, a preto je nebezpečný. Využitím týchto prírodných darov ochránite svoj organizmus a dodáte mu mnoho benefitov.

 

 

Ďalšie zaujímavé články, ktoré by vás tiež mohli zaujímať  Prejsť na články

 

Najčítanejšie články

Odľahčite vašu pečeň od toxínov

Vysoký krvný tlak je tichý zabijak. Poznáme jednoduché riešenie, ako ho udržať pod kontrolou

Keď je stresu príliš a telo vypovedá, je načase zastaviť sa a zrovnať si kľúčové myšlienky

Huby nesmrteľnosti, poznáte ich liečivé účinky?

Čo nás núti priberať? Stres, osamelosť, nespokojnosť

 

Ak sa vám tento článok páči, zdieľajte ho prosím s ostatnými

Plaťte pohodlne a bezpečne

Novinky

 Akcie - Zľavy

Prihlásenie

Tieto internetové stránky používajú súbory cookies. Bližšie informácie o použitých súboroch cookies a ako je možné zabrániť ich používaniu nájdete tu.

×