×

Zabojujte proti vysokému cholesterolu!

Dôležitá súčasť vášho organizmu, nevyhnutná pre tvorbu žlčových kyselín, vitamínu D, pohlavných hormónov. Nachádza sa v dvoch formách: HDL "dobrý" a LDL "zlý" cholesterol. Prečo predstavuje vysoký cholesterol nebezpečenstvo vzniku srdcovo-cievnych ochorení?

Pri nadbytku LDL cholesterolu sa jeho estery ukladajú na stenách ciev, vznikajú nánosy, ktoré zužujú ich povrch. Cievy strácajú pružnosť a priechodnosť čím sa zvyšuje riziko srdcovo-cievnych ochorení. Stanovili vám vysokú hladinu cholesterolu? Nemusíte ihneď siahať po liekoch. Úpravou stravovania ju zásadne ovplyvníte. Spoznajte vašich pomocníkov v boji proti LDL cholesterolu.

 

VLÁKNINA obmedzuje vstrebávanie cholesterolu zo stravy živočíšneho pôvodu. Doprajte si ovsené vločky, obsahujú vysoké množstvo vlákniny, minerálov a beta-glukánu, ktorý má blahodarné účinky na hladinu "zlého" cholesterolu. Vedecké štúdie dokazujú, že pravidelná konzumácia ovsených vločiek už po 6 týždňoch zníži hladinu LDL cholesterolu o 5,3%.

 

AVOKÁDO dodá vášmu organizmu toľko vlákniny ako jeden plátok celozrného chleba. Vedci zistili, že avokádo obsahuje beta-sitosterol (prírodná látka znižujúca krvný cholesterol). Konzumácia avokáda je výborná prevencia voči srdcovo-cievnym ochoreniam. Bohaté zastúpenie draslíka a horčíka upraví aj váš krvný tlak.

 

Avokádom proti zvýšenému cholesterolu a srdcovým ochoreniam

 

STRUKOVINY. Ich konzumácia, ¾ šálky strukovín denne, znižuje hladinu cholesterolu až o 5%. Účinným bojovníkom proti vysokému cholesterolu je hlavne fazuľa. Obsahuje vlákninu a saponíny, ktoré na seba v čreve naviažu cholesterol. Ten sa nevstrebáva a vylučuje sa z tela von. Fazuľa neobsahuje skoro žiadne tuky.

 

POZOR NA TUKY. Sú základom energie a predstavujú nevyhnutnú súčasť zdravého jedálnička. Zamerajte sa na druh tukov, ktoré prijímate .

• Maslo, bravčové mӓso, tučné mliečne produkty sú zdrojom nasýtených mastných kyselín, ktoré zvyšujú hladinu cholesterolu v krvi a z veľkej časti samy obsahujú cholesterol.

• Tučné ryby, losos, makrela, sardinky sú cenným zdrojom omega-3 mastných kyselín. Znižujú množstvo rizikových lipidov v krvi, a tým aj výskyt zrazenín (hlavná príčina infarktu). Buďte zdravý ako rybička a naservírujte si porciu 2-3x týždenne.

 

Lososom na tanieri prospejete svojmu srdcu

 

TANCUJÚCA HUBA - Maitake. Vedecké štúdie dokazujú shopnosť Maitake znížiť hladinu zlého cholesterolu a lipidov v krvi. Je účinná aj v prípade, že sa do vášho organizmu dostáva strava obsahujúca nadmerné množstvo tukov. Výrazne znižuje obsah cholesterolu aj v pečeni. Tancujúca huba posilní váš energetický systém a odstráni príznaky chronického únavového syndrómu.

 

HUBA CHAGA. Tisíce rokov v Ázii uctievaná ako "dar od boha". Magická huba obsahuje vysoké množstvo kyseliny betulínovej, ktorá štiepi LDL cholesterol v krvnom riečisti. Podporuje odstraňovanie toxínov z tela a dodá vašej pleti mladistvý vzhľad a farbu.

 

Vysoký cholesterol nebolí, a preto je nebezpečný. Využitím týchto prírodných darov ochránite váš organizmus a dodáte mu mnoho benefitov.

 

 

Ďalšie zaujímavé články, ktoré by vás tiež mohli zaujímať  Prejsť na články

 

Najčítanejšie články

Odľahčite vašu pečeň od toxínov

Vysoký krvný tlak je tichý zabijak. Poznáme jednoduché riešenie, ako ho udržať pod kontrolou

Keď je stresu príliš a telo vypovedá, je načase zastaviť sa a zrovnať si kľúčové myšlienky

Huby nesmrteľnosti, poznáte ich liečivé účinky?

Čo nás núti priberať? Stres, osamelosť, nespokojnosť

 

Páči sa vám tento článok a nechcete prísť o žiadny nový článok, ktorý vydáme? Môžete sa bezplatne prihlásiť na odoberanie našich článkov.

Odoberajte naše najnovšie články na email

 

 

 

 

 

Ak sa vám tento článok páči, zdieľajte ho prosím s ostatnými

Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním tohto webu s ich používaním súhlasíte. Viac info

Prihlásenie