×

Vysoký krvný tlak je tichý zabijak. Poznáme jednoduché riešenie, ako ho udržať pod kontrolou.

Vysoký krvný tlak je tichý zabijak. Poznáme jednoduché riešenie, ako ho udržať pod kontrolou.

Vysoký krvný tlak nebolí a práve preto je nebezpečný. Držte opraty vášho zdravia pevne v rukách.

Lieky sú len dočasné riešenie, stačí malá úprava jedálnička a váš tlak začne postupne klesať.

Tieto jednoduché rady a obmedzenia vás raz a navždy zbavia jeho kolísania.

 

Pozor na sodík

Soľ nad zlato. Ale vedeli ste, že 50% populácie je na soľ senzitívna. Nadmerné množstvo sodíka v tkanivách viaže vodu. Takto vznikajú otoky a vaše srdce sa musí oveľa viac namáhať. Najúčinnejšie je znížiť dennú spotrebu soli na 5 gramov denne.

Nakupujte racionálne. Zamerajte sa na etiketu potravín a zvoľte varianty s nízkym obsahom sodíka.

Znížte množstvo priemyselne spracovaných potravín. Mrazené potraviny, cereálie, udeniny, marinády a sójová omáčka obsahujú vysoký podiel sodíka. Nahraďte ich čerstvými potravinami.

Odložte soľničku zo stola a dochucujte si jedlo bylinkami. Bazalka, cesnak, kardamón, ľanové semiačka dodajú chuť vášmu jedlu a blahodárne pôsobia na krvný tlak. Okorente si správne život. Vedecké štúdie poukazujú na výrazné zníženie krvného tlaku pravidelným používaním indického korenia - kardamónu.

          Kardamón

  

ALICÍN, ktorý nájdete v cesnaku, bude vaším verným pomocníkom v boji proti hypertenzii. Rozširuje cievy, zníži vám zlý cholesterol, je antiseptický a protirakovinotvorný. Pre dosiahnutie pozitívnych účinkov stačí len jeden strúčik denne. Nebojte sa „cesnakového dychu". Namiesto žuvačky si do úst vložte petržlenovú vňať, list mäty alebo kocku čokolády.

 

Chýba vám draslík? Tento minerál ochráni vaše cievy pred oxidačným poškodením. Práve jeho nedostatok može zapríčiňovať srdcovo-cievne ochorenia. Štúdie potvrdzujú, že zvýšený príjem draslíka dokáže znížiť riziko infarktu a mozgových príhod až o 40%. Naštastie ho nájdeme vo viacerých potravinách hlavne v ovocí a zelenine. Avokádo, špenát, banány, biela fazuľa, vlašské orechy sú bohatým zdrojom draslíka. Vášmu srdcu ulahodíte aj pečenými zemiakmi.

                               Potraviny bohaté na draslík

 

OMEGA 3 nenasýtené mastné kyseliny. Ich dostatočný a pravidelný príjem (5-10g denne) uvoľňuje napätie medzi cievami, a tým prirodzene klesá váš krvný tlak. Najlepším zdrojom je rybí olej, ktorý znižuje množstvo tuku v krvi o 15% až 30% a je výbornou prevenciou srdcovo-cievnych ochorení. Obávate sa nepríjemného zápachu? Siahnite po oleji natural, ktorý je zbavený špecifickej arómy a je vhodný na každodennú konzumáciu.

 

Rozhýbte telo a prečistite si myseľ. Nemusíte začať behať maratón, doprajte si denne aspoň 30 minút aktívneho pohybu.

 

Prechod na zdravý životný štýl si žiada trpezlivosť. Nepanikárte a krok po kroku zavádzajte nové stravovacie návyky a pohyb do vášho každodenného života. Zvýšite si tým sebavedomie, zlepšíte pohľad na svet a vyhnete sa civilizačným ochoreniam.

Veríme, že sme vás našimi cennými radami inšpirovali.

 

 

 

Ďalšie zaujímavé články, ktoré by vás tiež mohli zaujímať   Prejsť na články

 

Najčítanejšie články

Huby nesmrteľnosti, poznáte ich liečivé účinky?

Poznáte zloženie vašej kozmetiky? Na toto si dajte pozor!

TOP bylinkové čaje, ich zázračný účinok musíte vyskúšať

„Nenáročný detox", doprajte si ho, jar je na to ideálna

Zelené potraviny majú cenu zlata

 

Páči sa vám tento článok a nechcete prísť o žiadny nový článok, ktorý vydáme? Môžete sa bezplatne prihlásiť na odoberanie našich článkov.

Odoberajte naše najnovšie články na email

 

                                                                                                                                    

Ak sa vám tento článok páči, zdieľajte ho prosím s ostatnými

Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním tohto webu s ich používaním súhlasíte. Viac info

Prihlásenie