Späť

Vysoký krvný tlak je tichý zabijak. Poznáme jednoduché riešenie, ako ho udržať pod kontrolou

Pridané: 15.10.2016 06:55:30

15 Október 2016

Vysoký krvný tlak je tichý zabijak. Poznáme jednoduché riešenie, ako ho udržať pod kontrolou

Vysoký krvný tlak nebolí, a práve preto je nebezpečný. Držte opraty svojho zdravia pevne v rukách.

Lieky sú len dočasné riešenie. Stačí malá úprava stravy a váš tlak začne postupne klesať.

Tieto jednoduché rady a isté obmedzenia vás raz a navždy zbavia jeho kolísania.

 

Pozor na sodík

Soľ nad zlato. Ale vedeli ste, že 50 % populácie je na soľ senzitívna. Nadmerné množstvo sodíka v tkanivách viaže vodu. Takto vznikajú opuchy a vaše srdce sa musí oveľa viac namáhať. Najúčinnejšie je znížiť dennú spotrebu soli na 5 gramov denne.

Nakupujte racionálne. Zamerajte sa na etikety potravín a zvoľte varianty s nízkym obsahom sodíka.

Znížte množstvo priemyselne spracovaných potravín. Mrazené potraviny, cereálie, údeniny, marinády a sójová omáčka obsahujú vysoký podiel sodíka. Nahraďte ich čerstvými potravinami.

Odložte soľničku zo stola a dochucujte si jedlo bylinkami. Bazalka, cesnak, kardamón, ľanové semiačka dodajú chuť vášmu jedlu a blahodarne pôsobia na krvný tlak. Okoreňte si správne život. Vedecké štúdie poukazujú na výrazné zníženie krvného tlaku pri pravidelnom používaním indického korenia – kardamónu.

          Kardamón

  

ALICÍN, ktorý nájdete v cesnaku, bude vaším verným pomocníkom v boji proti hypertenzii. Rozširuje cievy, zníži vám zlý cholesterol, je antiseptický a protirakovinotvorný. Na dosiahnutie pozitívnych účinkov stačí len jeden strúčik denne. Nebojte sa „cesnakového dychu". Namiesto žuvačky si do úst vložte petržlenovú vňať, list mäty alebo kocku čokolády.


Chýba vám draslík? Tento minerál ochráni vaše cievy pred oxidačným poškodením. Práve jeho nedostatok môže zapríčiňovať srdcovo-cievne ochorenia. Štúdie potvrdzujú, že zvýšený príjem draslíka dokáže znížiť riziko infarktu a mozgových príhod až o 40 %. Našťastie ho nájdete vo viacerých potravinách – hlavne v ovocí a zelenine. Avokádo, špenát, banány, biela fazuľa, vlašské orechy sú bohatým zdrojom draslíka. Vášmu srdcu ulahodíte aj pečenými zemiakmi.

                               Potraviny bohaté na draslík

 

OMEGA-3 nenasýtené mastné kyseliny. Ich dostatočný a pravidelný príjem (5 – 10 g denne) uvoľňuje napätie medzi cievami, a tým prirodzene klesá váš krvný tlak. Najlepším zdrojom je rybí olej, ktorý znižuje množstvo tuku v krvi o 15 až 30 % a je výbornou prevenciou srdcovo-cievnych ochorení. Obávate sa nepríjemného zápachu? Siahnite po oleji natural, ktorý je zbavený špecifickej arómy a je vhodný na každodennú konzumáciu.


Rozhýbte telo a prečistite si myseľ. Nemusíte začať behať maratón, doprajte si denne aspoň 30 minút aktívneho pohybu.


Prechod na zdravý životný štýl si žiada trpezlivosť. Nepanikárte a krok po kroku zavádzajte nové stravovacie návyky a pohyb do svojho každodenného života. Zvýšite si tým sebavedomie, zlepšíte pohľad na svet a vyhnete sa civilizačným ochoreniam.

Veríme, že sme vás našimi cennými radami inšpirovali.

 

 

 

Ďalšie zaujímavé články, ktoré by vás tiež mohli zaujímať   Prejsť na články

 

Najčítanejšie články

CUKOR je najnebezpečnejšou drogou našej doby, tvrdia viacerí odborníci. Tiež ste závislí od sladkej chuti?

TOXÍNY. Poznáte ich nebezpečný vplyv na organizmus? Pomôžte organizmu bojovať proti nim

PERUÁNSKE BYLINY – silný liek našich predkov. Aké je ich tisícročné tajomstvo?

Vieme, ako sa ochránite pred jojo efektom, inšpirujte sa

Zbavte sa únavy. 5 top stimulačných potravín, ktoré rýchlo dodajú energiu

 

Ak sa vám tento článok páči, zdieľajte ho prosím s ostatnými

Plaťte pohodlne a bezpečne

Novinky

 Akcie - Zľavy

Prihlásenie

Tieto internetové stránky používajú súbory cookies. Bližšie informácie o použitých súboroch cookies a ako je možné zabrániť ich používaniu nájdete tu.

×