×

Vieme, ako poraziť jojo efekt, inšpirujte sa

Postrach každej diéty, vaše krvopotne zhodené kilá sú späť a vy si neviete rady. Cvičili ste, dietovali a žili skoro zo vzduchu. Jojo efekt postihne každého, kto sa rozhodne nerozvážne chudnúť.

Poradíme vám, ako si raz a navždy zachovať vašu žiadanú hmotnosť aj skvelú figúru.

Keď pochopíte mechanizmus fungovania vášho tela, pochopíte, prečo sú vaše kilá nenávratne späť.

 

Čo sa deje pri hladovaní? Odopierate si skoro všetko, čo sa podobá na jedlo. Prísun živín je obmedzený a telo začne siahať po svaloch, čerpá z nich vodu a bielkoviny. Dochádza k úbytku 3-5 kilogramov, to je skvelý pokles hmotnosti, ale nebezpečný. Metabolizmus funguje na úsporný režim, dochádza vám energia a váš hlavný protivník je hlad.

 

                                                                jojo efekt

 

Poviete si „stálo to za to, konečne ste zhodili" a tak si v pohode opäť doprajete, čo vám chutí. Vaše kilá nielenže sú späť, ale s nimi ďalšie navyše. Prečo? Váš organizmus dostal strach.

Ak po radikálnej diéte neprejdete na pravidelnú a vyváženú stravu, tak váš organizmus takmer všetko čo prijmete, uloží do tuku.

Tento biologický proces nie je možné oklamať či obísť, lebo v opačnom prípade vás znova postihne jojo efekt. Váš organizmus po stresovom období hladu tukové zásoby len tak ľahko nepustí, ale naopak vytvorí si nové. Potrebuje čas, aby vám začal dôverovať a zvykol si na pravidelný prísun jedla. To je moment, kedy sa organizmus začne zbavovať vašich nadbytočných kíl. Je to neuveriteľné, ale je to tak.

 

                                                               Úbytok hmotnosti

 

Chyby v priebehu vášho stravovania? Päť časových úsekov, ktoré je nutné dodržiavať. Raňajky, desiata, obed, olovrant a večera. Pre mnohých náročná predstava. Keď obmedzíte raňajky, doprajete si tučný obed či večeru. Môžete si byť istý, že všetko sa ihneď ukladá do nevrelých tukov.

Nedostatok času, vaša lenivosť a slabé odhodlanie pravidelne jesť. To všetko vedie k nespokojnosti s vašou váhou a koniec koncov so samým sebou. Pritom existuje tak jednoduché riešenie, pravidelná a vyvážená strava.

                                 vyvážená strava

 

Obyvatelia modrých zón sveta sa dožívajú okolo 100 rokov. Riadia sa tzv. konfuciánskym pravidlom. Prestať jesť, keď ste na 80% sýty. Podľa vedcov, telo neprepína do úsporného režimu, vďaka tomu ich metabolizmus funguje omnoho rýchlejšie.

Ak vo vašom jedálničku preferujú sladké dobroty, tučné jedlá a alkohol neznamená to, že ihneď priberiete, ale všetko s mierou. Hlavne si tieto dobroty nedávajte za odmenu po vašej diéte. Nájdite si nové druhy jedál, ktoré sú nielen zdravé, ale aj chutné. V súčasnosti trh ponúka široké spektrum produktov a receptov zdravého štýlu.

                                recepty zdravej výživy

 

Na čo si dať pozor?

Po 25 roku sa vám metabolizmus spomaľuje. Pred procesom chudnutia je vhodné si dať zmerať v akom metabolickom veku sa váš organizmus nachádza a tomu prispôsobiť redukciu váhy.

Keď ste pod stresom, jete buď príliš veľa alebo málo, tento striedavý proces príjmu spôsobuje neustále kolísanie vašej váhy. Metabolizmus nesprávne funguje, nielenže máte vysoké riziko jojo efektu, ale postupne sa môžete prepracovať k cukrovke, vysokému tlaku, cholesterolu a ďalším nebezpečným ochoreniam.

Nastavenie organizmu nie je možné zmeniť. Jediné, čo dokážete zmeniť, je váš prístup a životný štýl. Je náročné bojovať s nadváhou, ale všetko k čomu sa odhodláte, môžete dokázať. Dôležité je vydržať a hlavne postupovať s rozvahou.

 

 

Ďalšie zaujímavé články, ktoré by vás tiež mohli zaujímať   Prejsť na články

 

Najčítanejšie články

„Nenáročný detox", doprajte si ho, jar je na to ideálna

Zelené potraviny majú cenu zlata

TOP bylinkové čaje, ich zázračný účinok musíte vyskúšať

Boj proti padaniu vlasov zahájený! Pridajte sa aj vy

Vysoký krvný tlak je tichý zabijak. Poznáme jednoduché riešenie, ako ho udržať pod kontrolou

 

Páči sa vám tento článok a nechcete prísť o žiadny nový článok, ktorý vydáme? Môžete sa bezplatne prihlásiť na odoberanie našich článkov.

                                                                   Odoberajte naše najnovšie články na email

 

 

 

Ak sa vám tento článok páči, zdieľajte ho prosím s ostatnými. 

Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním tohto webu s ich používaním súhlasíte. Viac info

Prihlásenie