×

Tajomstvo ako prebudiť myseľ k životu, keď vás pamäť neposlúcha

Tajomstvo ako prebudiť myseľ k životu, keď vás pamäť neposlúcha

Neviete si spomenúť, kde ste nechali kľúče od dverí, hľadáte okuliare, ktoré máte na očiach? Nepanikárte, netrpíte vážnou chorobou. Zabudli ste si len precvičiť dôležitú časť vášho organizmu - mozog.

Mozog je poddajný, a ak mu doprajete správny tréning, vycvičíte si ho podľa vlastných predstáv. Vyberte si, ktorým „cvičením" začnete vy. Vneste do života zmenu.

 

NEUROBIK

Každodenná rutina ubíja nielen vás, ale aj mozgové dráhy. Najlepšia stimulácia mozgu nastane, ak narušíte pravidelné činnosti, tvrdí známy neurológ Lawrence Katz.

Začnite v kúpeľni, vyčistite si zuby a učešte sa druhou rukou ako obvykle. Zapojíte do práce druhú hemisféru mozgu, ktorá bežne pri činnostiach „odpočíva". Jednoduchou zmenou zlepšíte činnosť mozgovej kôry, ktorá spracúva informácie získané hmatom. Vymeňte zaužívanú cestu do práce za novú, premiestnite si veci na pracovnom stole alebo si preložte odpadkový kôš. Zmena zaužívaných postupov poriadne precvičí vaše mozgové bunky.

 

ZHMOTNENIE INFORMÁCIÍ

Dlhodobo blúdite po parkovisku a neviete si spomenúť, kde ste svojho tátoša odparkovali? Premeňte abstraktné informácie na „obraz" vo vašej pamäti. Predstavte si čísla ako sviečky na vašej obľúbenej narodeninovej torte. Určite na ňu nezabudnete.

 

PREKRVTE MOZGOVÉ BUNKY

Aeróbne cvičenia sú najlepším spôsobom, ktorým prispejete k duševnej sviežosti a udržíte si čerstvú myseľ. Podľa prieskumov sú fyzicky zdatní zamestnanci na konci pracovnej doby o 12, 5 % výkonnejší ako „nešportujúci" kolegovia. Vyčleňte si aspoň 10 minút na miernu športovú aktivitu. Pozitívne zmeny pocítite vo forme zvýšenia kreativity a schopnosti rýchlejšie reagovať.

Športová aktivita dokáže zlepšiť schopnosti mozguSPÁNOK NADOVŠETKO

Nielen telo, ale aj vaša pamäť potrebuje po náročnom dni odpočinok. Chronicky nevyspatý človek je cez deň unavený a horšie sa sústredí na príjem nových informácií. Pri nedostatočnej dĺžke spánku dochádza k zníženiu počtu hlbokých spánkových fáz. Sú nevyhnutné pre upevnenie informácii v dlhodobej pamäti. Na kvalitný spánok potrebujete minimálne šesť až osem hodín, nezabúdajte na príjemné a ničím nerušené prostredie.

 

POMOC NA TANIERI

Neoddeliteľnou súčasťou dobrej pamäti je zdravá strava. Zaraďte do jedálnička ryby, ľanové semiačka, avokádo, orechy. Chránia mozgové bunky pred možným poškodením, zlepšujú sústredenosť a koncentráciu.

 

Aj mozog potrebuje správnu výživu

 

STRES

Najväčší nepriateľ zdravej pamäti. Určite ste zažili situáciu úplného „okna". Dôvodom sú stresové hormóny, ktoré blokujú dráhu pre ukladanie a vybavenie informácii z pamäti. Dlhodobý stres narušuje celkové myšlienkové procesy a negatívne ovplyvňuje psychiku. Vytvorte si prostredie, v ktorom sa budete cítiť spokojne. Aromaterapia, relaxačné cvičenia, ale hlavne dobrá spoločnosť vás zbaví nepríjemného stresu.

 

Je len na vás ako sa o svoje telo a myseľ budete starať, pozitívne výsledky se vždy dostavia. Nezabúdajte, každá minca má dve strany. Na ktorú sa začnete pozerať?

 

 

 

Ďalšie zaujímavé články, ktoré by vás tiež mohli zaujímať  Prejsť na články

 

Najčítanejšie články

Začína jeseň, pozor na obdobie chrípky a viróz. VIEME, čo vás zaručene ochráni

PERUÁNSKE BYLINY - silný liek našich predkov. Aké je ich tisícročné tajomstvo?

„DEPRESIA" postupne ničí dušu a telo. Nedovoľte jej, aby riadila váš život

Zelené potraviny majú cenu zlata

Boj proti padaniu vlasov zahájený! Pridajte sa aj vy

 

Páči sa vám tento článok a nechcete prísť o žiadny nový článok, ktorý vydáme? Môžete sa bezplatne prihlásiť na odoberanie našich článkov.

Odoberajte naše najnovšie články na email

 

 

 

 

 

Ak sa vám tento článok páči, zdieľajte ho prosím s ostatnými

Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním tohto webu s ich používaním súhlasíte. Viac info

Prihlásenie