×

Nenechajte si okysliť život týmito potravinami

Nenechajte si okysliť život týmito potravinami

Cítite sa, ako keby vás prešiel parný valec napriek tomu, že ste po výdatnom spánku? Divíte sa, prečo sú ľudia okolo vás nabití elánom a vy čakáte len na koniec dňa? Váš kyslý úsmev na tvári signalizuje prekyslenie organizmu.

Hlavné prejavy prekysleného organizmu sú: oslabená imunita, depresia, tráviace ťažkosti, kvasinkové ochorenia. Pri narušení acidobázickej rovnováhy sa produkuje oveľa viac inzulínu, následne sa tuky menej premieňajú na energiu a viac ukladajú do zásob. Je dôležité vyvarovať sa potravinám, ktoré vás poriadne prekyslia.

 

CUKOR. Osladzujete si život najkyslejšou potravinou? Napriek sladkej chuti poriadne naruší acidobázickú rovnováhu. Má vysoký glykemický index a prispieva k mnohým civilizačným ochoreniam ako diabetes a obezita. Nahraďte ho stéviou alebo brezovým cukrom, ktoré sú mierne zásadité. Pozitívne ovplyvnia váš tráviaci cyklus a ustália hladinu cukru v krvi.

 

Brezový cukor a stévia

 

BIELA MÚKA. Nie je múka ako múka. Dlhodobá konzumácia bielej múky vás ochudobňuje o množstvo minerálov, vitamínov a vedie k celkovému prekysleniu. Nemusíte sa vzdať chutného pečiva, ale siahnite po celozrnných. Špaldová, pohánková múka sú vynikajúce aj na prípravu domácich dobrôt. Amarantová a kukuričná múka vás odľahčia aj od prísunu lepku.

 

SÝTENÉ OCHUTENÉ NÁPOJE sú kyslejšie ako ocot. Práve takouto chuťou sa vyznačujú pred pridaním sladidiel a ochucovadiel. Na neutralizáciu vášho organizmu po konzumácii len 250 ml nápoja by ste potrebovali vypiť až 30 pohárov čistej vody. Preštudujte si etiketu vášho „obľúbeného" prehrešku.

 

POZOR NA MÄSOŽRAVSTVO. Obmedzte príjem mäsa na raz týždenne. Mäso zakúpené v obchodoch obsahuje zbytky antibiotík a rastových hormónov. Vyvarujte sa hlavne bravčovému. Vedecké štúdie dokazujú, že pacienti s vysokou konzumáciou mäsa sú vystavení až 3-krát vyššiemu riziku zlyhania obličiek z dôvodu prekyslenia organizmu. Naservírujte si na tanier čerstvé ryby, strukoviny, ktoré sú vynikajúcim zdrojom bielkovín.

 

Strukoviny

 

KÁVA A ČIERNY ČAJ vaše telo dehydratuje, a preto by ste nemali zabúdať na dostatočný prísun tekutín. Káva je až 700-krát kyslejšia ako voda. Čierny čaj obsahuje polyfenol tanín, ktorý má v primeranom množstve (1- 2 šálky denne) pozitívne účinky na organizmus. V nadmernej konzumácii však vnútornú rovnováhu narušuje.

 

Stav vašej acidobázickej rovnováhy do sekundy prezradia indikačné pH papieriky - lakmusové (voľne dostupné v lekárňach). Ak vás výsledok nepotešil, nepanikárte. Využite prírodné bohatstvo ukryté v zelených potravinách. Zelený jačmeňspirulina chlorella s vysokými alkalizačnými účinkami obnovia narušenú rovnováhu a dodajú vášmu organizmu mnoho benefitov:Zelené superpotraviny


 

    • posilnia váš imunitný systém   

    • účinne detoxikujú organizmus

    • prispievajú k omladeniu buniek a vitalite

 

Udržaním správnej vnútornej rovnováhy nahradíte kyslý výraz úsmevom a elánom do života.

 

 

 

Ďalšie zaujímavé články, ktoré by vás tiež mohli zaujímať  Prejsť na články

 

Najčítanejšie články

Odľahčite vašu pečeň od toxínov

Huby nesmrteľnosti, poznáte ich liečivé účinky?

Zelené potraviny majú cenu zlata

STRES pramení z vašich myšlienok. Zmeníte vaše postoje, zmeníte celý váš svet

Zbavte sa únavy. 5 top stimulačných potravín, ktoré rýchlo dodajú energiu

 

Páči sa vám tento článok a nechcete prísť o žiadny nový článok, ktorý vydáme? Môžete sa bezplatne prihlásiť na odoberanie našich článkov.

Odoberajte naše najnovšie články na email

 

 

 

 

 

Ak sa vám tento článok páči, zdieľajte ho prosím s ostatnými

Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním tohto webu s ich používaním súhlasíte. Viac info

Prihlásenie