Späť

Jedlo ako najväčší nepriateľ

Pridané: 23.09.2018 06:13:18

23 September 2018

Jedlo ako najväčší nepriateľ

Doprajete si prehrešky v jedle bez výčitiek? Konzumujete potraviny podľa chuti, pôžitku a zďaleka nepoznáte ich zloženie? Alebo ste na opačnom brehu, a tak sa chladničke vyhýbate veľkým oblúkom a do prijatých kalórií započítavate aj vzduch?

Je najvyšší čas vybudovať si k jedlu racionálny vzťah – zdravú zlatú strednú cestu. Vyvarujte sa najčastejším chybám.

 

NEDOSTATOK ČASU je hlavný dôvod mnohých negatívnych stravovacích návykov. Nepravidelné stravovanie vedie k poklesu glukózy v krvi. Následkom toho ste nesústredení, a cítite sa ospalo. Vaše vyhladované telo vás bude nútiť k prejedaniu sa. Dodržujte časové odstupy a doprajte si 5 menších porcií jedla denne. Váš organizmus bude schopný zužitkovať prijatú energiu, ktorú vzápätí vydá. Tým sa zabezpečí vyrovnaný príjem a výdaj energie.

 

BIELY JED je najväčšou závislosťou dnešnej doby. Cukor – sladká chuť rozmazná vaše chuťové poháriky. No prekyslí organizmus, oslabuje imunitný systém a je zdrojom prázdnych kalórií. Úplné vylúčenie cukru je nereálne, ale vyhnúť by ste sa mali škodlivým cukrom v nápojoch, dresingoch či sladkostiach. Ak nevydržíte bez sladkej chuti, siahnite po prírodných sladidlách (stévia, brezový cukor, kukuričný či javorový sirup atď.), sú vhodné na varenie aj pečenie. Taktiež uspokoja vaše chuťové bunky a dodajú telu minerályvitamíny.

 

Prírodné sladidlá – používajte ich namiesto klasického cukru

 

100+1 DIÉT. Média sú priam preplnené rýchlymi diétami. Nepodarilo sa vám schudnúť s jednou, a tak hľadáte ďalšiu? Rýchle zbavenie sa kilogramov so sebou prináša skôr alebo neskôr jo-jo efekt. Vaše telo si začne ukladať potravu do tukových zásob na „horšie" časy, a tým sa ocitnete v začarovanom kruhu. Najlepšia cesta k spokojnému životu je postupná zmena k zdravšiemu životnému štýlu. Ten najlepší deň na začatie zmien je práve dnes.

 

NAŠTARTUJTE TRÁVENIE. Nesprávne trávenie a lenivé črevá sú dôvodom mnohých zdravotných ťažkostí. Doprajte im prečistenie a zahájte svoj prvý krok:

VLÁKNINA naplní váš žalúdok, zníži kyslosť a odvádza z tela škodlivé a toxické látky. Obilniny, orechy, strukoviny, ovocie a zelenina sú najbohatšie na vlákninu. Psyllium (skorocel indický) je vynikajúci prírodný zdroj vlákniny a taktiež účinná látka pri liečbe zápchy.

Zelené potraviny výrazne vylepšia váš jedálniček. Podporujú organizmus na viacerých úrovniach, obnovujú a zlepšujú regeneračnú schopnosť tela. Mladý jačmeň obsahuje 4-krát viac vápnika ako mlieko a 10-krát viac železa ako špenát. Zelené potraviny v sebe ukrývajú vyše 12 druhov minerálov a vitamínov. Patria medzi významné antioxidanty.

Probiotiká vás ochránia pred rozmnožením choroboplodných zárodkov, podporia vitalitu a dlhovekosť. Kyslá kapusta a bryndza (vyrobená zo surového nepasterizovaného ovčieho mlieka) sú priam nabité probiotikami. Zmierňujú zažívacie ťažkosti a ochránia vás pred civilizačnými ochoreniami.

Chioská masticha, ktorá je v Grécku známa svojimi liečivými účinkami už od staroveku, obsahuje až 80 účinných látok. Naštartuje váš metabolizmus a má silný antibakteriálny účinok. Pozitívne účinky pocítite už po prvých mesiacoch užívania.

 

Máte problémy s trávením?  Pomôže vám masticha

 

Jedlo ako liek alebo jed? Rozhodnutie je na vás. Zamyslite sa nad svojimi prehreškami. Doprajte si čas – zdravie máte len jedno. A nezabúdajte, že ten ideálny deň na zmenu k lepšiemu je práve dnes.

 

 

 

Ďalšie zaujímavé články, ktoré by vás tiež mohli zaujímať  Prejsť na články

 

Najčítanejšie články

Ako zdolať nádorové bunky?

PERUÁNSKE BYLINY - silný liek našich predkov. Aké je ich tisícročné tajomstvo?

„ELIXÍRY Z PRÍRODY", ktoré prebudia vašu plodnosť

Pozor na nedostatok vitamínov

„DEPRESIA" postupne ničí dušu a telo. Nedovoľte jej, aby riadila váš život

 

Ak sa vám tento článok páči, zdieľajte ho prosím s ostatnými

Plaťte pohodlne a bezpečne

Novinky

 Akcie - Zľavy

Prihlásenie

Tieto internetové stránky používajú súbory cookies. Bližšie informácie o použitých súboroch cookies a ako je možné zabrániť ich používaniu nájdete tu.

×