×

Čo nás núti priberať? Stres, osamelosť, nespokojnosť

Čo nás núti priberať? Stres, osamelosť, nespokojnosť

Sedavé zamestnanie, sladké maškrtenie, občasná návšteva fast foodu. Kto sa prejedá, ten priberá. Kde je však problém, ak sa snažíte žiť zdravo, napriek tomu ručička na váhe vyskakuje?

Pozrite sa na dôvody, ktoré vám často bránia v chudnutí.

 

Nie kvantita, ale kvalita. Skonzumujete veľkú porciu a hľadáte, čím by ste uspokojili vaše chuťové poháriky? Príčina je v nedostatku bielkovín. Bielkoviny - proteíny sú základnými stavebnými kameňmi vášho organizmu. Majú dlhodobú sýtiacu schopnosť a polovičné množstvo kalórii oproti tukom. Bielkoviny zrýchlia metabolizmus, pomôžu vám odstrániť podkožný tuk. Pri nevyváženej strave s nedostatkom bielkovín, minerálov a vitamínov vaše telo hladuje. Metabolizmus sa spomalí a namiesto chudnutia si chýbajúcu energiu ukladá do tukových zásob.

 

NEDOSTATOK spánku. Prenasleduje vás „vlčí hlad" po prebnenej noci? Spánkový deficit môže viesť k zvýšeniu hladiny hormónu hladu grelínu a zníženiu hladiny leptínu hormónu sýtosti. Váš prirodzený biorytmus sa narúša a prijaté kalórie sa pomalšie spaľujú. Pri dlhodobom deficite váš mozog intenzívnejšie reaguje na „nezdravé" potraviny bohaté na cukry a tuky. Po týždni adekvátneho spánku (6-7 hod.) sa organizmus znovu naštartuje a ukľudní vaše chuťové poháriky.

 

Vlčí hlad 

 

JEDLO ako rituál. Vychutnajte si každé sústo od prvej chvíle. Dostatočné prežutie potravín uľahčí tráviace procesy. Doprajte si čas, aby si mozog uvedomil, že je váš žalúdok už plný. Pocit sýtosti sa dostaví priebežne 15-20 min. po konzumácii jedla. Buďte trpezlivý a nebudete musieť siahať po sladkých maškrtách.

 

POKUŠENIE všade navôkol. Sociálne siete sú každodenne zahltené videami a obrázkami lahodných jedál. Niet divu, že mnohí z vás tomuto „ pokušeniu" nedokážu odolať. Štúdie dokazujú, že príjemné vône a obrázky pokrmov zvyšujú tvorbu hormónu hladu. Ako tomu nepodľahnúť?

     Nenakupujte s prázdnym žalúdkom

     Vytvorte si zoznam a vaše prehrešky nechajte na regáloch v obchode

     Sledovanie relácií o varení nahraďte prechádzkou

Pozor na potraviny „bez tuku". Sú nabité jednoduchými cukrami, aby mali príjemnú chuť.

 

PLNÉ BRUCHO, hladná duša. Cítite sa na „prasknutie", ale neviete sa dojesť? Podliehate každodennému stresu a útočisko hľadáte v chladničke? Vysokokalorické jedlá uvoľňujú chemické látky v našom mozgu, vďaka ktorým sa cítite dobre, avšak túžite ich jesť znova. Zbavia vás pocitu stresu a úzkosti, ale dočasne. Toto začarované bludisko má na svedomí priberanie a s tým spojené dalšie negatívne pocity.

 

Nájazdy na chladničku vedú k nadváhe

 

Nahraďte „závislosť na jedle" aktivitou, ktorá vás naplní elánom a šťastím. Nemusíte začať behať maratón aj príjemná prechádzka v dobrej spoločnosti vynahradí „blažený" pocit po čokoláde. Usmejte sa na seba v zrkadle a vzdajte sa „tučných" myšlienok.

 

 

Ďalšie zaujímavé články, ktoré by vás tiež mohli zaujímať   Prejsť na články

 

Najčítanejšie články

Huby nesmrteľnosti, poznáte ich liečivé účinky?

„DEPRESIA" postupne ničí dušu a telo. Nedovoľte jej, aby riadila váš život

TOP bylinkové čaje, ich zázračný účinok musíte vyskúšať

Vieme, ako poraziť jojo efekt, inšpirujte sa

Boj proti padaniu vlasov zahájený! Pridajte sa aj vy

 

Páči sa vám tento článok a nechcete prísť o žiadny nový článok, ktorý vydáme? Môžete sa bezplatne prihlásiť na odoberanie našich článkov.

Odoberajte naše najnovšie články na email

 

 

 

 

 

Ak sa vám tento článok páči, zdieľajte ho prosím s ostatnými

Vianočné darčeky pre krásu a zdravie

Novinky

 Akcie - Zľavy

Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním tohto webu s ich používaním súhlasíte. Viac info

Prihlásenie