Späť

Čo nás núti priberať? Stres, osamelosť, nespokojnosť?

Pridané: 26.03.2017 06:41:47

26 Marec 2017

Čo nás núti priberať? Stres, osamelosť, nespokojnosť?

Sedavé zamestnanie, sladké maškrtenie, občasná návšteva fast foodu. Kto sa prejedá, ten priberá. Avšak čo je príčinou, ak sa snažíte žiť zdravo, no napriek tomu ručička na váhe vyskakuje?

Pozrite sa na dôvody, ktoré vám často brániachudnutí.

 

Nie kvantita, ale kvalita. Skonzumujete veľkú porciu a hľadáte, čím by ste uspokojili svoje chuťové poháriky? Príčina je v nedostatku bielkovín. Bielkoviny – proteíny – sú základnými stavebnými kameňmi organizmu. Majú dlhodobú sýtiacu schopnosť a polovičné množstvo kalórií oproti tukom. Bielkoviny zrýchlia metabolizmus, pomôžu vám odstrániť podkožný tuk. Pri nevyváženej strave s nedostatkom bielkovín, minerálov a vitamínov vaše telo hladuje. Metabolizmus sa spomalí a namiesto chudnutia si chýbajúcu energiu ukladá do tukových zásob.


NEDOSTATOK spánku. Prenasleduje vás „vlčí hlad" po prebdenej noci? Spánkový deficit môže viesť k zvýšeniu hladiny hormónu hladu grelínu a zníženiu hladiny hormónu sýtosti leptínu. Váš prirodzený biorytmus sa narúša a prijaté kalórie sa pomalšie spaľujú. Pri dlhodobom deficite váš mozog intenzívnejšie reaguje na „nezdravé" potraviny bohaté na cukry a tuky. Po týždni adekvátneho spánku (6 – 7 hod.) sa organizmus znovu naštartuje a upokoja sa i vaše chuťové poháriky.

 

Vlčí hlad 

 

JEDLO ako rituál. Vychutnajte si každé sústo od prvej chvíle. Dostatočné prežutie potravín uľahčí tráviace procesy. Doprajte si čas, aby si mozog uvedomil, že je váš žalúdok už plný. Pocit sýtosti sa dostaví priebežne o 15 – 20 min. po konzumácii jedla. Majte trpezlivosť, potom nebudete musieť siahať po sladkých maškrtách.


POKUŠENIE všade navôkol. Sociálne siete sú každodenne zahltené videami a obrázkami lahodných jedál. Niet divu, že mnohí z vás tomuto „pokušeniu" nedokážu odolať. Štúdie dokazujú, že príjemné vône a obrázky pokrmov zvyšujú tvorbu hormónu hladu. Ako tomu nepodľahnúť?


  • Nenakupujte s prázdnym žalúdkom.

  • Vytvorte si zoznam a svoje maškrtné prehrešky nechajte na regáloch v obchode.

  • Sledovanie relácií o varení nahraďte radšej prechádzkou.


Pozor na potraviny „bez tuku". Sú nabité jednoduchými cukrami, aby mali príjemnú chuť.

 

PLNÉ BRUCHO, hladná duša. Cítite sa na „prasknutie", ale neviete sa dojesť? Podliehate každodennému stresu a útočisko hľadáte v chladničke? Vysokokalorické jedlá uvoľňujú chemické látky vo vašom mozgu, vďaka ktorým sa cítite dobre, avšak túžite ich jesť znova. Zbavia vás pocitu stresu a úzkosti, ale iba dočasne. Toto začarované bludisko má na svedomí priberanie a s tým sa spájajú i ďalšie negatívne pocity.

 

Nájazdy na chladničku vedú k nadváhe

 

Nahraďte „závislosť od jedla" aktivitou, ktorá vás naplní elánom a šťastím. Nemusíte začať behať maratón. Aj príjemná prechádzka v dobrej spoločnosti vynahradí „blažený" pocit po práve zjedenej čokoláde. Usmejte sa na seba v zrkadle a vzdajte sa „tučných" myšlienok.

 

 

Ďalšie zaujímavé články, ktoré by vás tiež mohli zaujímať   Prejsť na články

 

Najčítanejšie články

Huby nesmrteľnosti, poznáte ich liečivé účinky?

„DEPRESIA" postupne ničí dušu a telo. Nedovoľte jej, aby riadila váš život

TOP bylinkové čaje, ich zázračný účinok musíte vyskúšať

Vieme, ako poraziť jojo efekt, inšpirujte sa

Boj proti padaniu vlasov zahájený! Pridajte sa aj vy

 

Ak sa vám tento článok páči, zdieľajte ho prosím s ostatnými

Plaťte pohodlne a bezpečne

Vianočné darčeky pre krásu a zdravie

Novinky

 Akcie - Zľavy

Prihlásenie

Tieto internetové stránky používajú súbory cookies. Bližšie informácie o použitých súboroch cookies a ako je možné zabrániť ich používaniu nájdete tu.

×